Yabanci Ülke Adlî Veya İdarî Makamlarinca Verilen Boşanma Kararlarinin Nüfus Kütüğüne Tescili , 4.9.2018

YABANCI ÜLKE ADLÎ VEYA İDARÎ MAKAMLARINCA VERİLEN BOŞANMA

KARARLARININ NÜFUS KÜTÜĞÜNE TESCİLİ

BAŞVURU USÜL VE ŞARTLARI

  • Yurtdışında gerçekleşen boşanma kararının kesinleşmiş olması gerekmektedir.
  • Taraflar ikametlerinin bağlı bulunduğu Temsilciliklere başvuruda bulunabilirler.
  • Taraflar şahsen veya Kanuni Temsilcileri/Vekilleri aracılığı ile başvurabilirler.
  • Başvurular, beraber veya 90 gün içinde ayrı ayrı gelmek suretiyle yapılabilir.
  • Taraflar başvurularını aynı Temsilciliğe yapmak zorundadırlar.
  • Başvuru Formu mutlaka yetkili memur huzurunda imzalanacaktır.
  • Taraflardan birinin vefat etmiş olması durumunda, başvuruyu kanuni mirasçıları yapabilir.
  • Vekil aracılığı ile yapılacak müracaatlar için Fotoğraflı Özel Tip Vekâletname gereklidir.

Taraflardan biri veya vekili Türkçe bilmiyorsa;

başvuru işlemi Temsilciliğe kayıtlı Yeminli Tercüman ile yapılacaktır. Tercüman başvuru esnasında hazır bulunacaktır.

Tarafların Çok Vatandaşlık / Çifte vatandaşlık gibi durumlarının Nüfus kayıtlarına işlenmiş olması esastır.

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER

Hollanda Mahkemeleri veya Adli Makamlarından alınan ve üzerinde Apostil Şerhi bulunan Kesinleşmiş Boşanma Kararı ve Türkçe Tercümesi.

(Tercümelerin tasdik edilebilmesi için, belge tercüme işlemlerinin Başkonsolosluğumuza kayıtlı yeminli tercümanlar tarafından yapılmış olması gerekmektedir.)

Tarafların; Nüfus Cüzdanı, TC Kimlik Kartı veya Türk Pasaportu varsa Hollanda Pasaportu veya Oturum Kartının aslı.

Taraflardan biri Türk Vatandaşlığı bulunmayan yabancı uyruklu (örneğin Hollanda uyruklu) olması halinde, Hollanda Kimliği (ID Kart) veya Pasaportunun aslı ve bunların Yeminli tercüman tarafından yapılmış Türkçe Tercümesi.

Vekil ile yapılacak başvurularda Fotoğraflı Özel Tip Vekâletnamenin aslı veya onaylı sureti gerekmektedir.

(Hollanda Noterlerinde yapılacak vekâletnamelerin, Noter tarafından fotoğraf eklenmiş olması ve Özel şekilde düzenlenmiş olması gerekmektedir.)

Türkiye’de halen devam eden bir tanıma davası veya tanımanın reddedildiğine dair bir kararın olmadığına ilişkin Türk Adli Makamlarından alınacak belge (asıl).

Başvuru için sunulacak belgelerin Yönetmelikte ve Duyuruda belirtilen koşullara eksiksiz olarak uyması gerekmektedir. Eksik belge veya nitelik olarak belirlenmiş koşulları taşımayan belgelerle başvuru yapılması mümkün değildir.

Bu bakımdan, başvuru sahipleri tarafından sunulacak belgelerin Başkonsolosluğumuzda bir ön kontrol işleminden geçirilerek ayrıntılı biçimde incelenmesi gerekmektedir.

Konuyla ilgili ayrıntılı bilgi alınması ve belgelerin ön kontrol işleminden geçirilmesi için Başkonsolosluğumuzun



consulate.deventer@mfa.gov.tr
e-posta adresine kimlik ve ayrıntılı iletişim bilgilerini içeren bir e-posta gönderilmesi halinde ön kontrol işlemi için randevu alınması mümkün olabilecektir.

Pazartesi - Cuma

09:00 - 12:00

Askerlik işlemleri, Pasaport ve Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı müracaatı için Başkonsolosluğumuza gelmeden önce www.konsolosluk.gov.tr web adresi üzerinden randevu almanız gerekmektedir. Diğer işlemleriniz için 09.00 - 12.00 saatleri arasında sıra numarası alınması gerekmektedir. ( İlgili birimlerden bilgi almak için lütfen 14.00 - 17.00 saatleri arasında +31 (570 ) 688 650 telefon numarasını arayınız. )
1.1.2018 1.1.2018 Yeni Yıl
30.3.2018 30.3.2018 Dini Bayram (Goedevrijdag)
2.4.2018 2.4.2018 Paskalya
27.4.2018 27.4.2018 Milli Gün (Kral'ın Doğum Günü)
10.5.2018 10.5.2018 Dini Bayram (Ascension Day)
21.5.2018 21.5.2018 Dini Bayram Whit Monday
15.6.2018 15.6.2018 Ramazan Bayramı
21.8.2018 21.8.2018 Kurban Bayramı
29.10.2018 29.10.2018 Cumhuriyet Bayramı
25.12.2018 26.12.2018 Noel