Pasaport İşlemleri Hakkında Sıkça Sorulan Sorular, 21.2.2018

1)Öğrencilerin pasaport işlemlerinde harç ödeniyor mu?

Hollanda’da 4-25 yaş arası öğrencilerden eğitimine devam ettiğini belgelemeleri koşuluyla,
25 yaşını ikmal edecekleri tarihe kadar pasaport süre harcı alınmamaktadır. Bu imkandan faydalanacak öğrencilerin eğitim gördükleri kurumdan alacakları öğrenci belgesini başvuru sırasında ibraz etmeleri zorunludur. Bu durumda öğrencilerden 2018 yılı için yalnızca 24.- Avro pasaport cüzdan bedeli ile 4.- Avro posta bedeli olmak üzere toplam 28.- Avro harç alınacaktır.

2)Kayıp pasaport başvurusu nasıl yapılır?

Kayıp pasaport başvurusu, yerel polis makamından alınacak kayıp raporu, nüfus cüzdanı ve 2 adet vesikalık fotoğrafla yapılır.

Kayıp pasaportlarla ilgili olarak, Başkonsolosluğumuzca kişinin nüfusa kayıtlı olduğu ilin Emniyet Müdürlüğü arasında yazışma yapıldığından, işlemin sonuçlanması ve yeni pasaportun düzenlenmesi zaman alabilmektedir.

3)Geçici pasaport hangi durumlarda verilir?

Geçici pasaport, acil durumlarda (bir yakının vefatı veya sağlık sorunu), mevcut pasaportun geçerlilik süresinin bitmiş olması veya mevcut pasaportun kaybedilmesi halinde düzenlenir. Geçici pasaportun geçerlilik süresi düzenlendiği tarihten itibaren 1 ay’dır. Sadece Türkiye’ye havayoluyla yapılan seyahatler kullanılabilir. Geçici pasaport düzenlenebilmesi için nüfus cüzdanı ve 1 adet vesikalık fotoğraf gerekmektedir. Geçici pasaport yapılacak vatandaşımızın 18 yaşından küçük yani reşit olmaması durumunda, anne ve babanın hazırlanacak muvafakatnameye imza atmaları gerekmektedir.

4)Reşit olmayanlara pasaport nasıl hazırlanır?

Reşit olmayan çocuklara pasaport ve geçici pasaport hazırlanması işleminde gerekli olan muvafakatname, memur önünde kimlik tespiti yapılarak anne ve babanın imzalarının alınması şeklinde yapılır. Ebeveynlerin boşanması durumunda kesinleşmiş Türk veya Hollanda mahkemesi kararıyla velayetin verildiği ebeveyn tarafından sözkonusu işlem yapılabilir. Eşlerden birinin işlem sırasında bulunmaması durumunda Konsolosluklarda veya Türkiye’deki Noterliklerde hazırlanmış olan muvafakatnamenin mutlaka ibraz edilmesi gerekmektedir. Reşit olmayan çocuklara en fazla 5 yıl süreyle pasaport düzenlenebilir.

5)Pasaport başvurusu yapıldıktan sonra, pasaport ne zaman hazırlanıp teslim edilir?

Pasaport başvurusu alındıktan sonra yaklaşık 1 hafta ila 10 gün arasında Türkiye’deki tanzim merkezinden Dışişleri Bakanlığımız aracılığıyla Başkonsolosluğumuza kargoyla gönderilir ve kargo teslim alındığında aynı gün stok girişi yapılarak teslime hazır hale gelir.

6)Hususi damgalı pasaport başvurusu nasıl yapılır?

Hak sahibinin, nüfus cüzdanı, emekli / resmi görevden ayrılan şahsın kadro derecesini gösterir kurumundan aldığı belge ve emekli tanıtım kartıyla birlikte başvurması gerekmektedir.

Hususi pasaport almaya hak sahiplerinin eşleri ve reşit olup hak sahibi ebeveyni ile birlikte ikamet eden, evli bulunmayan, iş sahibi olmayan öğrenimine devam eden kız ve erkek çocuklarına (Açık Öğretim Lisesi, Açık Öğretim Fakültesi dâhil öğrenim gördükleri okuldan öğrenci olduğunu belgelemek şartı ile) 25 yaşını dolduruncaya kadar hususi damgalı pasaport düzenlenmektedir.

Hususi pasaport en az 6 ay, azami 5 yıl süre için düzenlenebilir.

Hususi pasaportlarla ilgili olarak Başkonsolosluğumuzla İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü arasında yazışma yapıldığından, işlemin sonuçlanması ve yeni pasaportun düzenlenmesi zaman alabilmektedir.

7)Nüfus bilgilerinde herhangi bir değişikliğin olması durumunda yeni bir pasaport alınmalı mıdır?

Nüfus bilgilerinde değişiklik olması durumunda, mevcut pasaportun yenilenmesi gerekmektedir. Evlilik ve boşanmalardaki soyadı değişikliği ve nüfus bilgilerindeki maddi hataların düzeltilmesi (adı, soyadı, doğum yeri, doğum tarihi vb. gibi) durumunda yeniden düzenlenecek nüfus cüzdanı bilgileriyle örtüşecek yeni bir pasaport alınması gerekir. Sözkonusu işlemde pasaporttaki mevcut süre yeterli ise aynı süreyle yeni pasaport düzenlenmesi nedeniyle sadece 28 Euro (24.00 Euro cüzdan bedeli + 4 Euro posta bedeli) tahsil edilir.

8)Seyahatlerde pasaportun geçerlilik süresinin önemi var mıdır?

Genellikle seyahatlerde pasaportun en az 6 ay geçerli olması istenmektedir. Ancak, seyahate çıkmadan önce ilgili ülke temsilciliklerinden bilgi alınması tavsiye olunur.

9)Yeni pasaport teslimi sırasında hangi belgeler getirilmelidir?

Pasaport tesliminde, işlem sırasında vatandaşa verilen başvuru formu ve eski pasaportun ibraz edilmesi zorunludur. İlk müracaat ve kaybından dolayı yenilenen (zayi) pasaport işlemlerinde başvuru formu ve nüfus cüzdanının ibrazı yeterlidir.


Pazartesi - Cuma

09:00 - 12:00

Askerlik işlemleri, Pasaport ve Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı müracaatı için Başkonsolosluğumuza gelmeden önce www.konsolosluk.gov.tr web adresi üzerinden randevu almanız gerekmektedir. Diğer işlemleriniz için 09.00 - 12.00 saatleri arasında sıra numarası alınması gerekmektedir. ( İlgili birimlerden bilgi almak için lütfen 14.00 - 17.00 saatleri arasında +31 (570 ) 688 650 telefon numarasını arayınız. )
1.1.2019 1.1.2019 Yeni Yıl
22.4.2019 22.4.2019 Paskalya
30.5.2019 30.5.2019 Dini Bayram (Ascension Day)
4.6.2019 4.6.2019 Ramazan Bayramı
10.6.2019 10.6.2019 Dini Bayram (Whit Monday)
29.10.2019 29.10.2019 Cumhuriyet Bayramı
25.12.2019 25.12.2019 Noel
26.12.2019 26.12.2019 Noel